Servizos cidadn
ubicacion

Na actualidade

actual

O municipio de Pedrafita do Cebreiro, est situado no centro das serras orientais de Galicia, entre as serras dos Ancares e O Courel de, dista 63 quilmetros da cidade de Lugo, capital da provincia, e limita con os concellos lucenses de As Nogais, Cervantes, O Courel, Samos, e Triacastela.
A estrada N-VI atravesa o concello polo extremo nororiental e comunica Lugo co Cebreiro. Outro acceso ao concello a estrada que segue o Camio de Santiago dende a comarca de Sarria e tamn a autova A-6.

Conta cunha superficie de 104,9 qm nos que residen 1.456 habitantes en 12 parroquias.
Elvase na maior parte do seu territorio por riba dos 1.000m, sendo un dos lugares de mis altitude de Galicia, anda sen ter grandes cimas, a non ser as serras de O Piornal, Raadoiro e Chao da Serra, que ascenden por riba dos 1.300m.A pesares da altitude, as montaas son suaves e constiten unha paisaxe ondulada, formada por vales e montaas.

No Cebreiro atopamos das concas fluviais, nacendo dous ros: o Navia, que ten a sa orixe na Serra de Raadoiro, a 1.200m, e o Lor, que nace nas estribacins da Serra do Courel.

actual1 actual2 actual3

Climatolxicamente Pedrafita presenta un clima de tipo ocenico de montaa, con verns cortos e frescos, e invernos largos e fros, nos que son correntes as precipitacins en forma de neve. As mximas anuais non adoitan superar os 14 ou 15, mantendo unha media anual entre os 6 e 8.
As actividades do sector primario ocupan aproximadamente ao 65% da poboacin activa. Presenta unha economa baseada na agricultura de autoconsumo e gandara con explotacins bastantes grandes a pesares da orografa da zona, que dificulta a existencia de superficies cultivables. A gandara a principal fonte de ingresos, destacando o gando vacn de produccin crnica, seguido do porcino.
O sector secundario conta con pequenas industrias artesanais dedicadas a actividades coma a carpintara ou a fabricacin do famoso queixo do Cebreiro.

actual5 actual4

No sector servizos, que ocupa aproximadamente a un 17% da poboacin atopamos un incremento nas ltimas dcadas debido o auxe do turismo da zona, coa creacin de pequenos comercios e diversos servizos.
O illamento e as duras condicins de vida nestas terras, deron lugar o nacemento dunha rica artesana popular, da cal podemos admirar interesantes mostras no Museo Etnogrfico do Cebreiro, levndonos a coecer as nosas races.